teisipäev, 9. detsember 2008

elu kreekas vol. 4 (rahutused)

kolm 66p2eva tagasi lasi politsei maha yhe 15 aastase poisi, kes osales valitsusvastasel demonstratsioonil. sellest sai alguse kaos, mis valitseb siiani. ja mitte ainult ateenas vaid kogu kreekas. linnades rynnatakse p6hiliselt riigiasutusi( n2iteks postkontorid) ja panku. pangad, autod, prygikastid- k6ik p6levad, kreeklastel on veider arusaam valgetest j6uludest. 66d on kyll valged ja leegi l2hedal on ka soe, aga...
kaks 66d tagasi k2isin syndmusi j22dvustamas. keegi teine meie grupist ei tulnud, seega l2ksin yksi. noortekamp oli t6mbunud yhte hoonesse ja saatis sealt politsei poole teele nii kiva kui molotovi kokteile. mingi hetk aga hakkas kiva sadama hoopis sinna poole, kus ma seisin ja korraga avastasin ennast keset kivirahet, kuna ma olin suht keset teed, siis eemale joostes p6rkasin kokku yhe rolleriga. keegi 6nnetuses viga ei saand:)
hiljem tuli yks politseinik kumminuiaga vehkides mu juurde ja s6imas n2o t2is. asi selles, et mu kaamera oli pinnuks silmas. hea, et k2est 2ra ei v6etud.
j2rgmisel p2eval sattusin tiba halba kohta, sest j2rsku avastasin, et yle mu pea lendavad nii kivad kui pisargaasi padrunid. olin kahe tule vahel yhes6naga. korraga kukkusid mu k6rvale, vast 5m kaugusele kaks pisargaasi padrunit ja hetkega ei n2ind enam midagi, sest silmad tahtsid peast koos pisaratega 2ra voolata. kuna malin nii l2hedal gaasile, siis t6mbas hingamisele kah piirid peale. m6ne aja p2rast samas kohas tulid mu poole karjudes kaks m2ssumeelset. kuna nad ylem22ra s6bralikud ei paistnud, siis ei hakand 2ra ootama, kuni nad minuni j6uavad ja tegin kiirelt vehkat.
yldiselt on nii, et kui ise oma nina syndmuste koldesse ei topi, siis saab rahumeelset oma elu siin edasi elada. muidugi on teatavaid komplikatsioone, n2iteks on linna yhistransport tugevasti h2iritud, aga need elab yle. tundub ka nii, et esialgne m2ssumeelsus politsei ja valitsuse vastu on muutumas aprilli rahutuste sarnaselt lihtsalt poodide ryystamiseks. alguses peksti 2ridel vaid m6ned aknad sisse, aga t2na 66sel oli juba suur jupp peamisest kaubat2navast ryystatud. united colors of benettonil, zaral, pull and the bearil ja paljudel teistel olid t2na lahtiste akende p2evad.

t2na oli selle poisi matus, kelle tapmisest asi alguse sai, ei tea, mis 66sel juhtuma hakkab, targem vist nina hotellis hoida.
loogiliselt v6ttes peaks olema politsei poolt, aga selle poisi kylmavereline tapmine on suht m6istmatu. pealegi n2gid eile l2tlased, kuidas kaks koolikottidega 14-15 aastast tydrukut politseinikute poolt jalgadega l2bi peksti. kusjuures need tydrukud olid ise politsei juurde l2inud, mitte, nagu oleks politsei neid tabanud kive loopimast vai miskit s22rast.
kui politsei k2itub nagu m2ssulised, siis kaob nende vastu igasugune usaldus ja respekt. ja kui politseid ka ei uslada, siis v6ib see jama siin veel kaua kesta...

5 kommentaari:

  1. hea kuulda, et teil seal lõpuks midagi ka teha on?

    ma juba muetsesin, et 7 nädalat mööda külge maha läheb, aga õnneks mitte!


    kati

    VastaKustuta
  2. Kuidagi vaikseks on jäänud. On hing veel sees? Või pandi plate peale?

    VastaKustuta
  3. uhhuuuu! surzu pole kolm kuud urus käinud :(

    VastaKustuta